Met onze stagiair, Sascha, hebben we ondernemers in Broersveld, op de Broersvest en Kloosterplaats gevraagd hoe wij hen meer kunnen betrekken. We hebben waardevolle feedback gekregen en gaan dit zeker omzetten in actie.
Door op zoek te gaan naar de verhalen van ondernemers, krijgen we meer inzicht in wat er in ons centrum leeft. Waar de ene ondernemer graag zijn eigen gang gaat, heeft de ander juist behoefte aan houvast. Het is aan ons dit aan te voelen en iedereen te ondersteunen op de manier die het beste past.
Om het gesprek aan te gaan, maken we een foto voor onze site en socials: een mooi startpunt. We fotograferen ondernemers voor hun zaak, hun trots. Hoe zijn ze daar gekomen? Wat was hun pad? Wat is hun droom? Hoe zien zij zichzelf als onderdeel van ons centrum? Wat kunnen wij doen om dit samen met hen te bereiken?
Nu er steeds meer mogelijk is, vormen zich de eerste plannen om juist plekken als Broersveld, Broersvest en Kloosterplaats te promoten. We denken aan het organiseren van een intiem festival. Een plek waar net als wij ook de bezoekers van Schiedam Centrum kennis kunnen maken met deze nog onvoldoende belichte ondernemers. We geven ze hiermee graag een podium.
Tot die tijd zitten we niet met onze armen over elkaar. Om een positieve vibe en genegenheid van de bezoeker voor dit gebied te creëren, zetten we onze socials in. We volgen ondernemers waar we kunnen en posten mooie acties door.
Heb je nog geen Facebook of Insta? We helpen je graag. Ook kijken we of we acties kunnen koppelen. De waardebonnen voor de jaarlijkse bingo van IRADO? Natuurlijk ook van deze ondernemers. Zo steunen en promoten we verschillende zaken.
Nu de vereniging van vastgoed eigenaren Schiedam Centrum een feit is, hebben we een afspraak voor een nadere kennismaking. Goed om samen na te denken over de invulling van panden. Juist al het aanbod samen van Hoogstraat tot Grote Markt, van Broersvest tot Broersveld, van de Dam tot Lange Haven, vormt de mooie mix, die onze binnenstad is. Laten we oog hebben voor elkaar.
Kitty